ترموکوپل غلاف دار

خرید انواع سنسورهای ترموکوپل غلاف دار (Sheathed Thermocouples) در تایپ های R, S, B, T, K, J, C از فروشگاه اینترنتی برق صنعتی. همانطور که از نام این محصولات مشخص است در این محصولات از غلاف هایی در اندازه های گوناگون و از متریال مختلف استفاده می شود. این نوع از ترموکوپل ها مانند سنسورهای کابلی در برابر لرزش ها، تنش های مکانیکی و مواد شیمیایی خورنده بسیار مقاوم بوده و می توانند با توجه به تایپ شان رنج های دمایی گوناگونی را تحمل کنند.

فروشگاه برق صنعتی، نماینده فروش انواع بهترین سنسورهای Thermocouple از برندهای ایرانی و خارجی است. اگر قصد خرید این محصولات را دارید، می توانید از ما مشاوره رایگان دریافت کنید.

ترموکوپل های با غلاف محافظ از نظر ساختار بسیار حرفه ای بوده و انعطاف پذیری آن ها با ترموکوپل های معمولی (ساده) تفاوت دارند. با توجه به این ویژگی می توان از ترموکوپل های غلاف دار در طیف های گسترده ای استفاده کرد. حتی در محیط هایی که فضا بسیار تنگ و باریک است و همچنین داخل کوره ها به راحتی استفاده کنید.

بررسی سنسور ترموکوپل های غلاف دار

سنسورهای thermocouple، تجهیزاتی مناسب، کاربردی و بسیار حرفه ای به منظور اندازه گیری دما در محیط های مختلف صنعتی هستند.

یک سنسور thermocouple (صرف نظر از غلاف یا بدون غلاف بودن)، از ۲ عدد سیم فلزی غیر غیرمشابه تشکیل شده است که در یک نقطه اندازه گیری (hot junction) به یکدیگر متصل شده اند. نقطه دیگر (cold junction) است که در آن دما ثابت است. با افزایش میزان دما در نقطه اندازه گیری، فلزات مختلف ولتاژهای مختلفی تولید می کنند (اثر سیبک Seebeck). اختلاف ولتاژ در اتصال سرد مربوط به دما در اتصال گرم است.

سنسور ترموکوپل غلاف دار نوعی سنسور دما است که در آن سیم ها توسط یک ترکیب سرامیکی با چگالی بالا، معمولاً اکسید منیزیم، عایق بندی و پس از آن در یک غلاف فلزی قرار می گیرند. نوع متریال مورد استفاده، غلاف فولاد ضد زنگ یا آلیاژ ۶۰۰ است، اما هر فلزی دیگری با توجه به نوع آن و به صورت cold-worked می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

مزایای استفاده از دماسنج ترموکوپل غلاف دار

در ادامه قصد داریم درباره مزایای انواع thermocouple های غلاف دار صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید:

  1. مقاومت در برابر شوک و لرزش های ناگهانی: غلاف فلزی و کابل MI موجود در سنسور ترموکوبل، از هادی ها (conductors) در برابر ضربات و لرزش های ناگهانی مقاومت نموده و همچنین از شکستگی های ناگهانی تجهیز نیز جلوگیری می کند. به علاوه این نوع از سنسورها در برابر فشارهای مکانیکی بسیار پایدار و مقاوم هستند.
  2. مقاومت بالا در برابر خوردگی (مواد خورنده موجود در محیط): استفاده از متریال فولاد ضد زنگ ۳۱۶، مقاومت بسیار خوبی در برابر محیط هایی با مواد شیمیایی مضر و خطرناک دارد. آلیاژ ۶۰۰ که دارای ویژگی مقاوم در برابر خوردگی است، جفت گرمایی یا حرارتی را در برابر دماهای بسیار بالا پایدار می کند. علاوه بر این در برابر ترک خوردگی در محیط های حاوی کلر و خوردگی ناشی از کلرید هیدروژن یا آمونیاک در محلول های آبی مقاومت می کند.
  3. اندازه مناسب و انعطاف پذیر با توجه به محیط مورد استفاده: غلاف فلزی محافظ اجازه می دهد تا هادی های ظریف تر و جمع و جورتر نسبت سنسورهای بدون غلاف وجود داشته باشد. قطر سنسورهای غلاف دار می تواند به کوچکی ۰٫۲۵ میلی متر (۰٫۰۱۰ اینچ) بدون درنظر گرفتن یکپارچگی ابزار باشد. غلاف فلزی نیز انعطاف‌پذیری را می‌دهد که امکان خم شدن را بدون آسیب رساندن به عنصر حسگر فراهم می‌کند. به این ترتیب، ترموکوپل های روکش دار به ویژه برای اندازه گیری دما در فضاهای کوچک و در گوشه های تنگ مفید هستند.
  4. رسانا بودن و محدودیت دمایی: بسته به نوع حسگر دما، دماسنج تا حدود ۸۵۰ درجه سانتیگراد (۱۵۶۲ درجه فارنهایت) و تا ۱۲۰۰ درجه سانتیگراد (۲۱۹۲ درجه فارنهایت) تحمل می کند. این از دماسنج های حرارتی در مقایسه با سنسورهای بدون روکش، حرارت را به خئبی هدایت می کنند. زمان تاخیر حرارتی را کاهش داده و زمان پاسخدهی را سریع تر می کنند.

ترموکوپل های غلاف دار برندهای آروان صنعت هیراد و مانیاد صنعت رادین آژند، از بهترین و باکیفتی ترین متریال ساخته شده و قابل مقایسه با نمونه های مشهور خارجی است. سنسورهای این برندهای معتبر ایرانی که نام بردیم، بسیار در برابر حرارت مقاوم بوده و حسگرها را می توان به طور کامل در محل خود، بدون هیچ مشکلی استفاده نمود. در نتیجه، آنها را می توان در هر مکانی نصب و نصب کرد، چه در صنعت و چه در محیط های آزمایشگاهی. سنسورهای غلاف دار را می توان به طور موثر با استفاده از اتصالات فشرده ای محکم کرد و مستقیماً بر روی نقطه موردنظر اندازه گیری قرار داد. همچنین جفت های گرمایی را می توان در دماهای بسیار بالا، محیط های خلاء یا تحت فشار که مواد عایق معمولی خراب می شوند، استفاده کرد. جفت سیم حرارتی در این مورد توسط یک غلاف فلزی محافظت و سیم ها با استفاده از پودر مخصوص معدنی در برابر غلاف و نسبت به هم عایق کرد.

مشاوره خرید و فروش انواع ترموکوپل های غلاف دار

به منظور خرید انواع سنسور ترموکوپل غلاف دار (Sheathed Thermocouples)، می توانید با کارشناسان فروشگاه برق صنعتی تماس گرفته و از مشاوره های رایگان ما استفاده کنید.